سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود رأیی ات، تو را می لغزاند و در مهلکه ها سرنگون می سازد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :5
کل بازدید :493086
تعداد کل یاداشته ها : 80
103/1/9
7:21 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
بنیامین جعفریان[29]
فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه خلیج فارس بوشهر هستم و در حال حاضر مشغول به تدریس در مقطع کارشناسی و کاردانی در رشته مهندسی شیمی و صنایع شیمیایی هستم. سابقه تدریس در درسهای عملیات واحد، انتقال جرم، مکانیک سیالات، کنترل فرآیند، ریاضی مهندسی، محاسبات عددی و کاربردرایانه را دارم

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
انــتقال گــاز به نقاط دوردست[1] توربین های گازی[1] شیمی نفت[1] محمد مصدق و ملی شدن صنعت نفت[1] رزین های مبادله گر یون[1] ده شرکت برتر نفت و گاز جهان[1] حرف رو در رو[1] گرافیت و الماس[1] عذر خواهی!!![1] محلولهای مغناطیسی نانو![1] طبعم به گناه کرده عادت[1] عید رهائی[1] مدرسه مورچه ها[1] سبکترین و سنگین ترین فلزات[1] طراحی انبردست[1] مگس جاسوس[1] 6 حالت ماده[1] سفر در زمان یک واقعیت؟!.....[1] روز دانشجو[1] پلاستیک آینده[1] سوالات استاتیک[1] حفره سیاه فضائی[1] ایا همزاد داریم......!؟[1] مقالات دوستان[2] راز استحکام تار عنکبوت[1] ABS[1] اشعه مادون قرمز[1] Steel and Iron at a glance[1] Screwdriver in Details[1] خودروی هیبریدی چیست؟[1] General function of Gas power plant[1] معادله حالت چیست؟[1] طراحی و ساخت دستگاه تست سنسور تصادف[1] Fuel Cells[1] Nano powder[1] Optical Fiber[1] مجله انجمن[1] مقلب القلوب[1] کاربراتر[1] Shape memory alloys[1] Compressor[1] تعطیلات[1] nanothechnology safty and application[1] نانو شیشه[1] FERROFLUID[1] هوای پاک با فناوری نانو[1] تهیه‌ی نانو کامپوزیت های منیزیم و کاربردهای آن[1] Ferrofluid[1] نانوسرامیک[1] متن برگزیده[1] گذری بر کاربردهای فناوری‌نانو در صنعت آب‏[1] سلام[1] نانو[1] ابداع یک سیستم دارورسانی جدید د ...[1] فناوری نانو چیست؟[1] نانو چیست (2)؟[1] نانو(3)[1] موتورهای هوای فشرده چگونه کار می کنند؟[1] وبلاگ[1] میلاد یگانه منجی[1] ترمزهای ضد قفل چگونه کار می کنند؟[1] سلام بر حسین[1] وارد کردن نانولولههای چنددیواره در پلیمر با استفاده از میدان ...[1] ENTROPY[1] روکشهای جدید ضد میکروبی با استفاده از نانولولههای کربنی[1] سلام به همه و آرزوی سلامتی برای همه[1] Thermodynamics of Rubber-like Elasticity[1] Theoretical calculation of equilibrium constant[1] سوخت گیاهی[1] مک کیب[1] پروژهای فنی مهندسی[1] least square[1] Biomass[1] تخمیر[1] حل معادلات غیرخطی[1] Hysys[1] تعادل بخار مایع(کدنویسی)[1]

پلاستیک آینده

 

با ترکیب حالت ارتجاعی لاستیک و استحکام و مقاومت آهن، این ترکیب جدید می تواند کاملا شکل همه دستگاههای روی کره زمین را تغییر دهد

بحث داغی در آزمایشگاه شرکت نانوسونیک در جریان است. (این یک شرکت تحقیقات علمی مستقر در بلکزبرگ ، ویرجینیا است. متخصصین مشغول جر و بحث شدیدی بر سر این هستند که چه بلایی بر سر اختراع جدیدشان بیاورند: آیا بهتر است آن را سرخ کنند، منجمد کنند، بکوبند، یا با الکتریسیته دخلش را بیاورند.

دکتر ریک کلاوس ، یک مهندس برق و رئیس نانوسونیک، می گوید، " خیلی بلاها سرش آورده ایم. می توانیم آن را تا 70- درجه سانتیگراد سرد کنیم و تا 375 درجه داغ کنیم؛ می توانید آن را بپزید، می توانید آن را منجمد کنید. وی می افزاید، " با یک تکه از آن مسابقه طناب کشی انجام دادیم. همچنین، جریان برق زیاد و ولتاژهای بالا از آن رد کرده ایم، و آن را با چکش کوبیده ایم."

نام این اختراع، که در ماه آوریل اعلام شد، " لاستیک آهنی" است، و دقیقا همان چیزیست که از اسمش پیداست: ماده ای که استحکام و رسانایی آهن را با نرمی و انعطاف پذیری لاستیک ترکیب کرده است.

اگر این اختراع موفقیت آمیز باشد، لاستیک آهنی می تواند هزاران محصول را به کلی تغییر شکل دهد: تلویزیونهایی را تصور کنید که تا می کنید و درون جیبتان می گذارید، لپ تاپ و تلفن های همراه نشکن، یا یک دستگاه موسیقی که بخشی از کوله پشتی تان است. اتومبیلهایی را تصور کنید که بدنه شان برای همیشه سالم می ماند ولی هنوز آنقدر محکم هستند که صدمه ای به سرنشینان وارد نمی آید یا اسباب بازی هایی را مجسم کنید که هیچوقت خراب نمی شوند و نمی شکنند. از لحاظ تئوری هم، این ماده می تواند به معنای اعضا و بافتهای مصنوعی ای که کاملا جدید و متفاوت هستند، باشد یا نسل جدیدی از هواپیماها و فضاپیماها که بال های انعطاف پذیر مثل بال پرندگان دارند. کلاوس می گوید، " هیچ ماده دیگری را نمی شناسیم که چنین خواصی داشته باشد، و فکر می کنیم کاربردهای بسیار عملی برای این محصول وجود دارد."

نام فرآیندی که برای ساخت لاستیک آهنی به کار گرفته شده است، فرآیند " انباشتن الکترواستاتیک" یا ای. اس. آ. می باشد.  ای. اس. آ. " شامل عمل ساده فرو بردن و بیرون آوردن متناوب یک لایه انتخابی در دو محلول آبی است که حاوی مواد انیونی و کاتیونی می باشد." به عبارت دیگر، یک ماده نازک و انعطاف پذیر به صورت متناوب در دو ظرف محتوی مایع فرو برده و بیرون آورده می شود، که ظرف اول حاوی یون های مثبت و ظرف دوم حاوی یونهای منفی است. تکرار این کار باعث تشکیل لایه بر روی لایه در کل سطح این ماده نازک می شود. مرحله نهایی شامل خارج ساختن لایه اولیه است؛ چیزی که به جا می ماند یک تکه خالص از لاستیک آهنی است. در هر روز، شرکت نانوسونیک می تواند یک تکه از این ماده را با قطر یک سانتیمتر و مساحت دو فوت مربع تولید کند.

با اینکه این ماده تحول عظیمی به نظر می رسد، ولی کاربردهای آن هنوز هم خیلی تئوریک هستند و شک و تردیدهای زیادی نسبت به آن وجود دارد. محمد قواد، یک مهندس برق که در نیوجرسی زندگی می کند، نگرانی هایی درباره لاستیک آهنی دارد.

وی می گوید، "در این مرحله هنوز نمی توان اشکالات بلند مدت مربوط به این ماده را پیش بینی کرد. اگر از آن در اقلام مورد مصرف روزانه استفاده شود، حدس من این است که این اقلام گران قیمت خواهند بود و تعمیر و نگهداری آنها کار سختی خواهد بود."

قواد همچنین می گوید که لاستیک آهنی ممکن است یک شمشیر دولبه باشد. وی اظهار می دارد، " در ظاهر، تصور اینکه بتوان دستگاههایی ساخت که خراب نشدنی باشند خیلی جالب و ایده ال به نظر می رسد. ولی آن روی دیگر سکه این است که داریم اشیایی می سازیم که نابود نشدنی هستند. این امر می تواند سودمند یا مضر باشد، بستگی دارد به اینکه چگونه و برای ساخت چه محصولاتی از آن استفاده می کنیم."

به هر حال، خبرهای هیجان انگیز زود پخش می شوند. نه تنها شرکتهای آمریکایی، از جمله ناسا، با دکتر کلاوس تماس گرفته اند، بلکه سازمانهای بین المللی هم با وی تماس داشته اند. تلفن ها و نامه ها از پنج قاره دنیا از طرف کسانی که خواهان یک تکه لاستیک آهنی می باشند، سرازیر شده اند. کلاوس می گوید، " الان داریم این محصول را در اندازه های زیاد تولید می کنیم، ولی هنوز هم نمی توانیم پاسخگوی نیازهای قراردادها باشیم."

کلاوس می گوید موفقیت لاستیک آهنی به این بستگی خواهد داشت که گروه او بتوانند کیفیت این ماده را بالا ببرند – آن را انعطاف پذیرتر، بادوام تر، و رساناتر بسازند. وی می گوید، " هر روز در حال کار کردن بر روی بهبود فرآیندی که داریم، هستیم. همچنین درباره ماده جدیدی که مایلیم آن را بسازیم و کمی متفاوت است نیز ایده هایی داریم. فکر می کنیم که می توانیم یک خانواده از موادی که شبیه این ماده هستند، بسازیم." و آیا کلاوس فکر می کند می تواند از پس این کار برآید، و در جریان این کار، تقریبا تمام محصولاتی را که بشر می شناسد، تغییر دهد؟

وی فریاد می زند، " البته!"

منبع:

http://www.nabegheha.ir/aspx/nojum-metal.aspx


86/7/14::: 10:18 ص
نظر()